1/27/2009

Really into you.

One of my best friend'll be married next year.

When we were art students,we went to clubs on every weekends.
Always we drank,spent money,loved somebody and enjoyed.
It was so ridiculous time.

She was a kind of bitch,and funny girl,and popular from many boys.
She has something what I don't have.

She knows everything of my Tokyo life.
Very attractive and reliable friend for me.
Yap,nececessary.

So I was astonished when I heard her engagement.
I think I asked her "For real?" 100 times or so.

I met a special person.
She said.

And I realized we can't go back same time anymore.

But it's to be getting on.
We're not buds.



When I'm listening this song,I flash back to the days I spent wz her.
One DJ who was our friend always played this song.
We were green,and we didn't know stern realities of life.

大学時代の親友が来年結婚する。
彼女とは毎週のようにクラブに行き、騒ぎ、飲みつぶれ(特にわたし)、暴れ(わたし?)、本当にどうしようもない救いようのないバカな日々を過ごしてきた。

いつも池袋のカフェで何時間も。
それか学校行く前にラーメン屋でビール。おっさんか。
話してたのは大体男の子の話。愚痴。馴れ合い。くだらないことばっかり。
たまに芸術談義。
わたしのよき理解者であり、数少ない女友達。
彼女はわたしと現実を結んでくれる、唯一の鍵みたいなひと。

遊びまくってきたわたしたちのことだから、帰国して会いに行って婚約したと報告を受けたときは度肝を抜かれた。
腰を抜かすってこういうことなのかーと実感するくらい、
超びっくりした
NYと日本でマメに手紙やメールを送り合ってきて、近況はお互い知ってたけど。
まじで?と100回くらい聞いた気がする。

冷静になって、もうわたし達があの頃みたいに遊ぶことはないんだ、と気付いた。
それが歳を重ねるってこと。
わたし達は変わらないけど、変わっていく。

Really into you/Around the wayを聴くとあの頃にフラッシュバックする。
2人ともよく知ってたDJがよくかけてた曲。
わたし達は未熟で、現実の厳しさも未来も何も知らなかった。
思い出の曲はたくさんあるけど、この曲ほど鮮明なものはないかも。。

今日は彼女の誕生日。
Happy birthday,my friend.
I'll go to see u again. See ya in Nagoya!

YUKO